HE, jotka ovat urkkineet meidät koukuttaneita blogeja, tietänevät, että niissä kiertää hurja haaste, johon Pikkukoiran haastoi puoliveliserkku Sipe.Tässä 7 roisia tosiasiaa meidän Neiti äXästä.

1. Jumppa: Koska olen kotoisin hyvin liikunnallisesta suvusta, harrastan jumppaa päivittäin.Bravuureitani on keppijumppa, venyttelyt ja kuperkeikka. Kuperkeikan olen opettanut myös Oivalle. Emäntä on nähnyt videoita tanssivista koirista ja on joskus sanonut, että se voisi olla hyvä yhteinen harrastus meille.

2.Pussailu: Olen oppinut Oivalta vastavuoroisesti pusipusi-sanan, joka tarkoittaa, että pussaillaan. Siitä on myös ravitsemuksellista hyötyä, koska kitarisoista voi aina löytyä evästä.

3.Häntä: Äiti kirjoitti jo, että häntä huiskii silläkin ja niin minullakin. Se ei ole automaatio rodussa, jossa syntyy myös vallan hännättömiäkin kavereita. Äidin kanssa meillä on samanlaiset hännät, mutta minulla se sanoo poppoppoppop, kun heilutan sitä oikein kovasti.

4.Romulus: Romulus on ihana. Se on mun koirakaveri ja leikkikaveri. Sanovat, että mä olen sen paras kaveri ikinä, ja onhan meillä hauskaa..me painitaan ja leikitään petoa ja pupua, ja vaihdellaan vuoroa tietysti välillä. Joskus multa tulee itku, kun Romu on niin iso ja nopea, enkä saa sitä kiinni. Mut sillon yleensä se antaa apuja ja sit vaihdetaan vuoroa. Romun kans me hengaillaan pihalla, ja jos se karkaa, mä menen heti kertomaan emännälle ja sit mä saan jäljestää Romun. Emäntä on innoissaan ja kertoo, miten viisas pieni koira minä olenkaan. Ihan pienenä me asuttiin vähän eri paikassa ja sillon meillä oli pihassa rata, jolla me juostiin formulaa.

5. Oivan hyökkäilevät lelut: On meillä yritetty vähän jakaa leluja, että toiset on meidän koirien ja toiset ihmisten. Mut yleensä niillä leikkii se, jota huvittaa. Mut sillä Oivalla on sellasia leluja, että ensin ne kuiskii ja houkuttelee mua leikkimään ja sit kun leikin, ne huutaa emännältä apua. Ja kun emäntä sanoo, että mun pitäis ottaa oma lelu ja yritän jättää sen Oivan lelun, niin se lelu hyökkääkin vielä mun takajalkaan kiinni, tai siis se sillai ryntää johonkin päin, ja sit mun on ihan pakko vielä vähän kouluttaa sitä...

6. Huomaamaton hyödynkeräys: Ihmiset tekee yleensä asioita, joita ne ei edes huomaa. Sillon mä olen valmiina. Kokeilkaas tätä.. Tyyppi, joka ei edes halua huomioida koiria (kummallista) istuu sohvalla syventyneenä johonkin puuduttavaan ja tosi mielenkiintoiseen keskusteluun. Mä menen sen jalan viereen, en mitenkään painaudu tai mitään, menen vaan siihen ja lapa koskee sen jalkaan..kappas vaan, se tyyppi alkaa huomaamattaan rapsuttaa mua jalallaan. Mä saan pitkät pätkät hankausta ihan ilmaseks. Emäntä kyllä joskus huomaa ja sit se käskee vieraan lopettaa...:(

7.Läheisyys: Lähellä on kiva olla..haluaisin aina olla kainalossa ja sylissä ja sängyssä vieressä..sänkyyn saa kyllä mennä vasta, kun isäntä on lähtenyt aamulla töihin ja joskus ei sillonkaan, mut sit pitää vaan odottaa sopivaa tilaisuutta kts.6. Yöt nukun emännän kohdalla parisängyn alla.

Haasteen heitän lajirajan yli Tyyne-kissalle ja sit mun Tiuku-tädille.