Nallenevan Sasu-mummu laittoi tälläisen haasteen Xenalle. (Edit.Paitsi että sekoilin ja haasteen heitti siis Xenan poika Osmo.)

"Tämä on koirablogeja kiertänyt haaste, ja teemaltaan paljasta 7 kpl totuutta itsestäsi. Haaste osoitetaan aina koiralle. Eli koirasta 7 totuutta, ja kirjoitettuna, kuten koira itse vastaisi ja kertoisi. "

1. Minä olen Hyvin Ystävällinen koira. Sanovat, että sopisin hyvin kaverikoiraksi.

2. Kuten mummulle, myös minulle on sallittuja jotkut asiat, vain, koska minä olen minä.

3. Lapset ovat ihania. IHANIA.

4. Jos joku ei ymmärrä rapsuttaa minua ollessaan meillä kylässä, sijoitan itseni istumaan niin, että kaula jää vieraan jalan kanssa kosketuksiin. Joskus myös hieman nojailen niin, että vieras vähän niinkuin rapsuttaisi. Kukaan ei ole niin törppö tahallaan, että jättäisi rapsuttamatta.

5. Romulus on suuri rakkauteni. Joskus yritän mennä sen kainaloon. Harmi, että Romulus ei koskaan nuku kenenkään kanssa. Edes minun.

6. Emäntä sanoo, että jos koira on hieno, niin kuin minä, ei tarvitse mennä märkään "Maahan" tai "Istu", vaikka pyydetään. Toteutan tottelevaisuuteen liittyvät toiveet märällä säällä mielellään vaikka auton takakontissa.

7. Suolistan kaikki lelut, mitkä käpäliini saan. Koska ne ovat sitä varten.

Haaste heitetään yli lajirajan Min blåggenin Tyyne Neponen- Kirvesniemelle ja koiralainen Kiaralle Aina Valppaaseen.